Klachtencoördinator

Als je het niet eens bent met de manier waarop een medewerker of dienst van de universiteit zich tegenover jou heeft gedragen, dan kun je daar wat aan doen. Op deze pagina lees je bij wie je terecht kunt in jouw situatie.

Het kan voorkomen dat je als student niet tevreden bent over bijvoorbeeld:

  • onjuiste of onduidelijke informatieverstrekking over bijvoorbeeld de planning van toetsen of studievoortgangseisen;
  • het gedrag van een docent of een ander personeelslid;
  • gebrekkige of ontbrekende faciliteiten;
  • de manier waarop een brief is beantwoord (verstoorde communicatie).

Bij wie kan ik terecht?

In eerste instantie kan je proberen langs de informele weg tot een oplossing te komen, door je probleem te bespreken met degene die het betreft of door advies in te winnen van je studieadviseur of een klachtencoördinator. 

Vind je dat er sprake is van een ernstige klacht, vind je het lastig om je klacht te bespreken en/of het is niet gelukt om je probleem informeel op te lossen? Dan kan je via het digitale formulier een formele klacht indienen. De klacht komt dan bij de juiste klachtencoördinator terecht.

Klacht indienen

Contact

Klachten over opleiding of faculteit

Facultaire klachtencoördinator

Klachten over de Universitaire Bestuursdienst (UBD) of de Universiteitsbibliotheek (UBU)

Universitaire klachtencoördinator

Klachten over ongewenst gedrag

Vertrouwenspersoon of facultaire contactpersoon ongewenst gedrag

Vind je dat je klacht niet goed is afgehandeld?

Ombudsfunctionaris Studenten