Training Interculturele Communicatie (Engelstalig)

tot

Gedurende je promotietraject zul je veel interculturele ontmoetingen hebben. Mogelijk heeft je supervisor een andere culturele achtergrond en ongetwijfeld heb je collega’s van verschillende nationaliteiten. Ook geef je les aan studenten van over de hele wereld. Interculturele vaardigheden zijn daarom cruciaal om succesvol te kunnen werken in een internationale omgeving zoals de universiteit.

In deze workshop verkennen we hoe culturele patronen ons denken, voelen en handelen kunnen beïnvloeden. We analyseren hoe miscommunicatie tussen mensen verklaard en opgelost kan worden vanuit een cultureel kader. Hiervoor gebruiken we de Culture Map van Erin Meyer. Door in te zoomen op acht verschillende dimensies van communicatie leer je meer over je eigen patroon. Bijvoorbeeld, wat is jouw voorkeursstijl van ‘feedback geven’, besluitvorming’, of ‘vertrouwen opbouwen’? Tegelijkertijd leer je meer over alternatieve stijlen en hoe je mensen met een andere stijl kunt benaderen.

Na afloop van deze workshop ben jij je meer bewust van je eigen culturele patronen en hoe deze de communicatie met iemand van een andere achtergrond kunnen beïnvloeden. Zo ben je beter in staat om je communicatie te stroomlijnen en mogelijke miscommunicaties te voorkomen. Dit maakt toekomstige interculturele ontmoetingen leuker en effectiever.

Voor wie

Promovendi van alle graduate schools, ongeacht contract type of jaar van jouw project; Postdocs en tijdelijke docenten van alle faculteiten, ongeacht contract type dienstverband (pilot)

Trainers

Rutger-Jan Scholtens

Gratis toegankelijk

Certificate of proof of attendance verkrijgbaar via de trainer

Ons no-show beleid

Wij bieden graag gratis diensten aan vanuit Career Services aan alle studenten en PhD's van de Universiteit Utrecht. Echter, gratis betekent niet vrij van verantwoordelijkheden. Onze activiteiten zijn regelmatig ruime tijd van tevoren volgeboekt. Voor iedere late annulering of no-show, hebben we een aantal studenten of PhD's dat de activiteit graag had bijgewoond, moeten teleurstellen. Dit is hoe we te werk gaan:

• Wanneer je je voor een training hebt aangemeld, verwachten we dat je de training daadwerkelijk bijwoont;
  • Wanneer je je aanmelding moet annuleren, doe dit dan zo vroeg mogelijk, uiterlijk 24 uur van te voren;
  • Wanneer je niet komt opdagen zonder kennisgeving, kun je gedurende acht weken niet meer deelnemen aan activiteiten van Career Services. Twee no-shows betekent dat je niet meer kunt deelnemen voor de rest van het studiejaar.

Vragen?

Kun je de bijeenkomst niet bijwonen, twijfel je of de bijeenkomst relevant is voor jou of heb je een andere vraag over de bijeenkomst? Stuur dan een mail naar careerservices@uu.nl.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd